woensdag 17 maart 2010

St. Patricksday

Vandaag is het St. Patricksday. Een feestdag die door alle Ieren over de hele wereld gevierd wordt. Men kleedt zich in het groen, drinkt groen bier etc.
Al een tijdje ligt dit quiltje klaar om afgewerkt te worden. Ik heb achter het borduurwerk plakvliseline gestreken voor de stevigheid. Misschien is het vandaag de uitgelezen dag om van dit quiltje eindelijk een AFFO te maken. Zoveel werk is het ook niet meer. Tussenvullinkje zoeken en biesjes erlangs. Misschien een beetje doorquilten op de naaimachine.


Maar ik ben ook druk bezig met de rand van de Noorderwind-quilt en het quilten van de vriendinnenquilt. Als het einde in zicht is van een quilt, dan wil ik nogal eens te lang doorwerken, wat zich dan weer uit in een pijnlijke schouder.
En ja, wat vind je als je een klosje garen op de bank laat liggen? Juist ja, dit dus.


Er heeft zich iemand mee geamuseerd. Ze was al vertrokken toen ik het vond en keek vreselijk onschuldig toen ik haar erop aansprak. "Wie ik ..??? Maar vrouwtje zo iets doe IK toch niet? Het was Keno, echt waar!" Gelukkig kan ik het laatste garen van het klosje nog gebruiken. En dat was ook meteen een goede les om geen rommel te laten rondslingeren LOL.

Gisteren heb ik de quilts aan de muur verwisseld. Er hingen nog quilts in winter/herfstkleuren en nu de lente eindelijk in zicht is mogen er ook wat zachtere kleurtjes aan de muur.
De stofjes heb ik gekocht op de regiodag bij Kristel Salgerello, die toen een lezing en een workshop gaf. Later heb ik nog stofjes bij gekocht bijHandwerkzaak Marij


Toen ik dit bericht wilde plaatsen zag ik dat ik de give-away bij Wilma heb gewonnen. Wat ontzettend leuk, ik win eigenlijk nooit wat. Ik heb voor de stofjes in de rode kleur gekozen. Als ik ze ontvangen heb, zal ik een foto plaatsen.

8 opmerkingen:

  1. Hee bofkont! Gefeliciteerd met het winnen van de give-away van Wilma! Ben benieuwd naar de stofjes in het echie. Fijne woensdag en geniet van het zonnetje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je DS (ahum :-) is vanaf nu ook een trouwe volger van je blog. Rhoba en onschuldig kijken? Nee, dat arme hondje toch niet hahaha. Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super zeg, Gefeliciteerd met je prijs.
    Een prachtige sterren quilt heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je stofjes gewonnen hebt!!!

    Ik moest wel lachen om het klosje garen, nogal herkenbaar. Ik denk dat ze je gewoon wilden helpen met afrollen, maar dat het jammer genoeg mislukt is.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie sterrenquilt, mooie kleuren!!!!
    helemaal mijn smaak!
    en wat leuk dat je bij mij langs kwam, zo kom ik ook bij jou.......en zie hele leuke dingen!!!
    tot de volgende keer, groeten, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Pauline!
    Dat klosje is mij niet onbekend...Lexie heeft ook wel eens de neiging...;-)Ziij vindt alles wat op de grond ligt....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rhoba heeft zo te zien veel plezier gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We kunnen weer reageren. Tja, wat zullen we van onze lieve hondjes en katten zeggen, ze kontroleren alleen of het dier-proef-vriendelijk is

    BeantwoordenVerwijderen