maandag 1 maart 2010

Handwerkbeurs Zwolle

Gisteren samen met mijn zus naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest. Een hele onderneming vanuit Limburg, maar wel de moeite waard. Dit keer heb ik niet naar quiltstoffen gekeken, maar meer naar alles op borduurgebied. Ik heb een paar mooie lapjes borduurlinnen gekocht. Het blauwe borduurstof is voor een sneeuwmannenborduurwerk waarvan ik het patroon al enkele jaren heb, maar nooit de goede stof voor vond.
Omdat ik de hexagonnen weer "herondekt" heb, heb ik de lijmpen van Sewline gekocht. Bij Petra Prins hebben ze gedemonstreerd hoe je de pen moet gebruiken en dat is inderdaad heel makkelijk werken. Ze hadden alle pennen uitverkocht, maar gelukkig heb ik nog eentje kunnen kopen bij Quiltpalace. En dat was de allerlaatste pen op de beurs.
Verder nog wat hebbedingetjes en kleine cadeautjes.



We kwamen ook nog goede bekenden tegen die met een stand op de beurs stonden. Het waren Marij (herself) van Handwerkzaak Marij samen met Brigitta. Ze staan voor een hele leuke quilt met fruitstoffen. Het lijkt net alsof je bij de groentekraam staat.



Als je al zo'n lange treinreis maakt neem je ook wat te naaien mee. We hadden allebei hexagonnen mee. Mijn werkje is al jaren oud, het zijn nog Roberta Horton stofjes. Het zijn vrij kleine hexagonnetjes en eigenlijk was het werkje al klaar (tafellopertje), maar omdat er nog veel stof over was wilde ik het groter maken en toen is het ergens achter in de kast belandt. Maar het blijft leuk om te doen en ik heb er weer zin in.


Thuis gekomen merkten we dat we de hele storm die over Zuid-Limburg getrokken was gemist hadden. Gelukkig was de enige schade wat omgewaaide potten en frutsels in de tuin. Alle pannen lagen nog op het dak, dat was twee straten verder niet het geval.

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig is de dag gisteren goed verlopen en geen hinder gehad van de storm. Je bent niet voor niets zo'n eind wezen toeren. Ben al benieuwd naar de resultaten van het borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik al geschreven dat ik jaloers was dat jij naar Zwolle bent geweest? Zo niet, en anders gewoon nog 's: IK BEN STIKJALOERS !!!!
    Volgens mij was 't er echt heel erg leuk. En mooie dingetjes heb je gekocht.... Neem je die volgende week mee naar Mariet?

    Blog ze nog he, en tot zaterdag!

    groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook alweer een heerlijke buit! Handig hé die lijmpen, ik heb hem ook gekocht en al een paar hexjes gemaakt, super handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie aankopen Paulien! Ik heb ook zo'n lijmpen gekocht..;-)En wat een leuke hartjes..die heb ik gemist!groetjes,MarianneD,Ikorniquilt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen is het een gezellig dagje uit geworden. Inderdaad lijkt me de lijmpen ook erg handig. Bij Jaqueline was er ook een demonstratie van.Zo zie je maar het is altijd leuk als je nog een project vindt. Schiet het ook al sneller op omdat al een stuk af is!!
    Veel quilt- en borduurplezier!
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen