zondag 7 november 2010

grijze zondagmiddag

Vandaag is het zo'n heerlijk dag om te handwerken. Lekker de kachel hoog, de kaarsjes aan, mooie muziek op en bezig zijn met je hobby. Veel is er niet nodig om een mens gelukkig te maken.
Vanochtend al een flink stuk (voor mijn doen, dan) met de honden gelopen, dus mijn beweging voor vandaag heb ik al gehad en mag nu lekker tutten.

Ik zal eerst eens een foto laten zien van de stofjes die Mariet meegenomen heeft uit Australië. Het zijn orginele Aboriganalstofjes, met bij elk lapje een kaartje met de naam van de ontwerpster en de betekenis van het motief. Wat een heerlijk warme kleuren zijn het. Mariet had ook nog een pakketje FQ zwart/witte Aboriganalstoffen gekocht, maar ik ben vergeten om daar een foto van te maken.


En deze stof is expres voor Keno gekocht in Australië. We vermoeden dat een van zijn voorouders een Border Collie geweest is. Maar eigenlijk is hij een beetje bang voor schapen. Dus misschien dat hij met deze afbeelding zijn "roots" terug vindt, haha.





Vanmorgen heb ik een rondje blogs gemaakt om alle speldenkussen te bewonderen. Ze zijn allemaal even leuk, maar sommigen zijn wel heel erg leuk. Achteraf heb ik spijt dat ik toch niet heb meegedaan. Hoogstwaarschijnlijk komt er volgend jaar weer een nieuwe kans om mee te doen. Jammer dat ik niet op alle blogs kan reageren, dat zou een dagtaak worden. Dus lezers...... petje af voor jullie prestaties!

Deze week heb ik niets om te laten zien v.w.b. patchwork. Ik ben bezig met de FWQ en dat mag pas op de 22e. Maar ik ben wel nog steeds aan het borduren. De laatste twee weken heb ik (bijna) twee patroontjes gemaakt. Dus misschien gaat het toch nog lukken om het klaar te hebben voor de kerst. Als ik het werk klaar heb voor Sinterklaas laat ik hem nog inlijsten. Gelukkig werkt de winkel erg snel.







Gisteren heb ik mijn quilts ingeleverd bij Quiltwinkel Marij in Beek, voor de tentoonstelling die a.s. woensdag begint. Mensenkinderen, wat had zij veel quilts liggen. Mocht je in de gelegenheid zijn om naar het zuiden te komen, dan zal deze reis het dubbel en dwars waard zijn. (Ik zag dat Blokker weer treinkaartjes heeft voor € 29,95 voor twee personen).

Fijne dag verder,
Pauline

3 opmerkingen:

  1. Ha Pauline! Ben zo blij dat jij wel van dit jaargetijde houdt en gelukkig velen mét je!
    ik wacht fijn op het lengen der dagen:)
    als ik vervoer heb, ga ik een keertje bij Marij in Beek kijken, moet heel bijzonder zijn.
    Je borduurwerk ziet er echt scháttig uit, hoop dat het klaar is vó
    or sinterklaas. Lieve groet en tot...Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je een gezellig stitchen-zondag middag hebt gehad.
    Ik ben hier heeeerlijk bij jullie allemaal op bezoek... Je borduurwerk is prachtig!
    :)
    Ik ben heel benieuwd naar de tentoonstelling, Pauline, ik hoop dat je heel veel fotos voor ons maakt. Succes daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een warmkleurige stoffen: prachtig!!
    enne, de zondag was bij ons niet grijs,hoor, wij hebben heerlijk in de zon gewandeld!!
    volgende week hopelijk bij jou ook, het is je gegund!!!

    BeantwoordenVerwijderen