woensdag 9 juni 2010

't is weer "wednesday"

Deze week ben ik druk geweest met de hexagonnen. Ik was door de kartonnetjes heen en heb toen 15 bloemen aan elkaar gezet. Ondertussen ook nog een hele rits hexjes geknipt en gelijmd. En ook nog 4 bloemen genaaid. In mijn hoofd heeft zich een quilt gevormd van de hexablommen en dan heb ik er 98 nodig. Dus dat wordt toch nog even doorwerken. Maar wie heeft het over een einddatum???? Tijd genoeg, het is zo'n lekker werkje voor in de tuin (mits het weer meewerkt natuurlijk).

De bovenste 4 bloemen zijn van afgelopen week.

Verder heb ik nog 3 blokken gemaakt van de POTC. Het blijft een leuk werkje dat lekker opschiet. Deze quilt wil ik niet te groot maken, het zal bij 9 blokken blijven. Dan kan die ook eens aan de muur om af te wisselen.

Hebben jullie al eens bij Els gekeken hoe zij de POTC gaat verwerken? Ik vind het heel leuk.

Voor de verjaardag van een klein meisje heb ik een handdoek geborduurd met haar naam, natuurlijk met roze!!


Tenslotte wil ik jullie de laatste foto niet onthouden. Dit "kunstwerk" vond ik terug in de aardappelbak, waarvan ik dacht dat hij leeg was. Ze kwamen me bijna lopend tegemoet LOL.


Fijne dag nog.

19 opmerkingen:

  1. Grappig, ik was net je logje aan het lezen, dat ik jou berichtje kreeg.Wat een prachtige potc word dat, heb die van Els ook gezien, die vind ik ook prachtig!!Ben wel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pauline,

    Ziet er netjes uit dat kistje. Ook de blauwe blokken vind ik erg mooi. En wat vaker aardappels eten??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pauline, wat zijn de maten voor de mallen van de POTC, een leuk vakantiewerkje lijkt mij, er hoeft niet zoveel mee.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook van die mallen in huis POTC.
    Nooit wat mee gedaan ,maar ik zie het is reuze leuk .
    Na de hexagonnen dus .
    Joi bloemen zijn ook weer geweldig veel plezier gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hmmmm..leuk die POTC (betekent dat iets?). EERST blommen en KLOSJES en dan...

    je bloemen zijn ook weer mooi.
    groetjes,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat ik gisteren aan het "toeren" ben geweest en gezellig koffie bij je heb gedronken. Vandaag is het weer om lekker thuis te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die blauwe stof van jou is zo mooi!!! Mijn hexjes zijn er van de week bij ingeschoten door de POTC.
    fijne dag en groetjes van Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt weer heel goed gewerkt!!!!
    Moet je vandaag trouwens niet op het stembureau zijn??? Ik heb vanmorgen al getennist (in de regen, maar heel erg benauwd). De andere fietsters lopen mee met de avond4daagse, dus ik denk dat er vanavond niets te fietsen is.... Tja, dan moet ik maar gaan handwerken. Bah! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn de blauwe bloemen toch prachtig. Ik geloof dat het `t nieuw bloggersproject gaat worden, een nieuw virus onderweg!! Moet ik me beschermen?
    Ik had vandaag ook verwacht dat je afwezig was door de stemmingsdrukte.
    Nog een fijne dag en groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pauline, ik vind jouw bloemetjes, hexies en schaaltje zo'n prachtig zicht...
    wow, inspirerend...
    :) en je POTC blokken zijn Fantastisch!
    Goed zo, meid!
    vele groetjes!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie bloemen maar die Potc blok is ook schitterend. Ik had hem nog niet eerder gezien.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie bloemetjes deze week. Je andere project is ook erg mooi. Ben wel benieuwd hoe dat er straks gaat uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello Pauline! Your tray for holding your hexagon flowers is lovely, as are your flowers! And, look at you go with the POTC blocks. BEAUTIFUL!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die POTC zou er haast voor gaan zorgen dat ik ook ga quilten!! Wat een prachtig kunstwerk!
    Ik denk dat we ook wat minder aardappels gaan eten en dan foto's maken van het resultaat in de aardappelbak. Groetjes van je nichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke bloemen, en er liggen er nog een aantal geduldig te wachten tot zij inelkaar zitten. Zoals de andere dames ook al schreven. Leuk patroon die POTC, maar dat moet ook bij mij even wachten en in op het lijstje 'ooit nog eens maken quilts'.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een gezellig bakje met bloemen heb je daar, en wat is het verslavend he.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Another 4 blocks is wonderful - I am making a similar number to you for my own quilt. Your Patchwork of the Crosses blocks are beautiful Pauline.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat schiet lekker op met de hexjes! En wat een prachtige POTC: geweldige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen