maandag 17 oktober 2011

murphy's law en garden fair

Zoals jullie weten ben ik bezig met een quilt met blokken die Dublin Steps heten. Dublin is voor mij een beetje thuiskomen. Niet dat ik er zo vaak geweest ben (welgeteld 1x), maar ik voelde me van het eerste moment daar thuis. Dat komt (denk ik) doordat ik dol ben op Ierse schrijfsters waarvan de romans zich vaak in Dublin afspelen. Maar goed, het was de bedoeling dat de naam van de quilt dus ook Dublin zou worden. Die naam wordt nu veranders in Murphy's. Niet alleen de naam van een lekker Iers biertje en een gezellig pub, maar vooral naar de Wet van Murphy (alles wat fout kan gaan, gaat fout). En inderdaad, wat heb ik me toch een fouten gemaakt in deze quilt. Blokken helemaal verkeerd aan elkaar gezet (met dank aan de dames van de bee, hihi). De driehoeken in een verkeerde richting genaaid enzovoort. Vorige week maakte ik met een diepe zucht de laatste steekjes en hield helemaal opgelucht de quilt voor me. En ja hoor, had ik toch op het laatste een four-patch verkeerd vastgezet. Gelukkig in de rand, maar toch weer een half uurtje werk. Maar pfffff, hij is af. Ik had heel stilletjes het plan om de quilt toch groter te maken, maar dat gebeurt nu echt niet meer LOL.


Maar al-met-al ben ik toch heel tevreden met het resultaat. Het zijn hele warme kleuren, die goed bij de tijd van het jaar passen. Omdat ik nog bezig ben met het quilten van de Farmer's Wife en er nog een top ligt te wachten om doorgequilt te worden, zal het wel volgend jaar herfst worden eer "Murphy" aan de muur hangt.

Vorige week kreeg ik van een vriendin een tip over een kleine garden-fair. Dus echt bij iemand in de tuin. En wat voor een tuin.....prachtig, met kleine paadjes en zitjes, zo gezellig. Een prachtig stenen tuinhuis met open haard en een piepklein keukentje, zelfs een toilet. Ik zou er bijna jaloers van worden, hihi.
Er stonden diverse stands met brocante en natuurlijk is er van alles mee richting huis gegaan.


Zoals dit koektrommeltje en de oude schoenleesten, verder nog een zilverkleurig oud fotolijstje en een porceleinen Engels theelichtje met de afbeelding van een winterkoninkje en aan de andere kant twee vuurhaantjes, heel lief. En natuurlijk wordt het koektrommeltje niet gebruikt voor koekjes, maar voor lapjes of een klein projectje.

Ik ben een kleine verzamelaar van oud naaigerei en probeer op rommelmarkten oude vingerhoeden op de kop te tikken. Maar de "gewone" vingerhoedjes worden blijkbaar weggegooid. Van mijn schoonmoeder heb ik twee zilveren vingerhoedjes geërfd en ook deze naaldenkoker. Op de foto staat de naaldenkoker op z'n kop, want er staan afbeeldingen op die vanuit het smalste gedeelte lopen. Het is heel oud Goois zilver en dat staat nu hier in het diepe zuiden te pronken, samen met o.a. een oud lodderein doosje.


Naast me zitten twee uitgehongerde honden (denken zij tenminste), dus ik zal maar eens wat te eten voor ze gaan maken en daarna nog een lekker rondje over de speelweide.

Verder nog een fijne avond,

Pauline

10 opmerkingen:

  1. zo'n ideetjes zoals van die fair, die hou je wel voor jezelf, wél ons lekker maken met alle mooie spullen die je gekocht hebt! :)
    prachtig, gewoon om jaloers op te worden en met dit schitterende weer moet het wel een heel bijzondere ervaring zijn geweest.
    de murphy zou ik met al zijn pech voorrang geven met doorquilten, hij verdient gewoon een plekje aan de muur: nu!
    na de vakantie (begin december) wil ik graag eens komen kijken in het echie. groetjes en geniet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Riet eens: niks vertellen van de fair.....:-(
    Jammer dat jullie gisteren binnen zaten maar het zal (hoop ik) gezellig zijn geweest met zus en zus. (en de kinderen denk ik want ik zie jullie niet met z'n tweeën zo eind rijden...)
    Krijgt Murphy nog een bewerkte rand of effe rand of is dat nog een twijfel? Ik hoor het woensdag wel. Tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Murphy is práchtig!! Hij moet inderdaad zo snel mogelijk aan de muur. Knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heee, waar is het middenstuk van Murphy? Je zou er toch een keltische ketting in verwerken? Of heeft Murphy daarop ook toegeslagen?? Ik zie 't graag a.s. woensdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, je Murphy, gelijk ook, dat je hem niet groter gaat maken, en hij is prachtig zo.
    Wat heb je leuke dingen gekocht, die naaldenkoker... kwam ik zoiets maar eens tegen!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus jij kent Murphy's law ook al, ik dacht dat ik de enige was!! Maar jouw Murphy wordt wel mooi, ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Even wat anders, één van mijn lezeressen leest ook de blogs uit mijn linker rijtje, net heeft ze de jouwe gelezen. Links boven klikte zij aan op Photobucket en werd verrast door foto's van blote meisjes. Zij vond dat zelf niet zo prettig, maar het leek haar voor jouw ook niet zo prettig. Misschien kan je hier iets aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Murphy's law ken ik maar al te goed. Deel 2 van Fin de Siecle is zo'n Murphy-deel hier. Het is nog steeds niet goed. Maar ooit...
    die kleuren van je quilt zijn supermooi. Ik herken er wel wat Iers in. Ik zou wel z.s.m. gaan quilten, anders slaat Murphy misschien opnieuw toe. En volgens mij heeft hij daar al genoeg huisgehouden. Hopenlijk zie ik hem ook eens in het echie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hebt zeker mooie warme kleuren gebruikt voor je quilt en leuke dingen zeg, op die fair....mmmm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zou murphy even voorrang geven, je wil hem niet geïrriteerd hebben natuurlijk. wie weet waar hij dan toe in staat is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag Murphy vandaag in het echie. En de kleuren zijn veeeeeeeeeeeel mooier. Pauline bedankt voor de gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen