dinsdag 31 mei 2011

saai werkje voor een regenachtige middag

Voor het eerst sinds weken regent het hier in onze contreien (en wat verveelt dat snel, haha). Het is wel een lekkere zachte regen voor de tuin, dus maar niet klagen...
Vanmorgen is de hulp geweest en het huis is weer op orde, heerlijk. Vanmiddag dus tijd voor een vreselijk saai werkje. Maar met een leuke zender op de radio is het goed te doen. Het is de bedoeling dat ik nog zo'n 400 blokjes knip (4x4 cm.) voor de restenquilt. Op de foto zie je links de blokjes die geknipt zijn en rechts de stoffen die nog aan de beurt komen. Het is een stapeltje van ongeveer 60 verschillende stofjes in diverse afmetingen. Ik knip nu uit elk lapje 4 blokjes en soms ook nog 2 driehoekjes. Een dezer dagen krijg ik de laatste zending van de 19th Century Club van Magdaleentje. Die stofjes wil ik ook nog in deze quilt verwerken.


Zoals jullie misschien weten heb ik een voorliefde voor blikjes, liefst oude. Het bovenste blikje op de foto vond ik in een brocante-winkeltje hier in de buurt. Ik was er nog nooit geweest, maar zal zeker vaker terug gaan. Wat een leuke spullen verkochten ze daar. Het leuke is dat er duidelijk opstaat dat er cocaine is verwerkt in de snoepjes/hoestpillen. Daar zou je tegenwoordig eens om moeten komen, hahaha.
Af en toe koop ik het Engelse borduurtijdschrift Cross Stitcher, waar elke maand een leuk cadeautje bij zit. Vorige maand was het dit lieve doosje voor naalden etc. Toen kon ik het tijdschrift toch niet laten liggen....????



O ja, ik hoop dat de problemen bij Blogger snel opgelost zijn, want het lukt ook mij niet om te reageren op een aantal blogs.

Zo, ik ga maar eens verder met vierkantjes tekenen en knippen zodat ik binnenkort weer wat blokken kan maken.

Fijne dag verder,
Pauline

5 opmerkingen:

  1. Eens kijken of ik kan reageren.... Gaat de laatste tijd inderdaad erg moeizaam.
    Succes met het knippen van de stofjes en veel plezier morgen op de bee. Doe je de andere dames de groeten? De volgende keer is 't weer bij mij!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't ging overigens in 1 keer goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas je op dat je je niet de blaren knipt??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een klus, he, 400 vierkantjes!! Wat een hobby hebben we toch........;)
    leuk blikje, maar cocaine...........brrrr!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha gelukkig kan ik wel op jou site komen.
    Wat een werk al dat ge-knip, maar als dat gebeurt is, dan zal dat een mooi quilt worden.
    Leuk die dooesje
    Groetjes Joke vanuit (na 2 dagen 24gr) een regenachtig Zweden

    BeantwoordenVerwijderen